Läget just nu



Inför Ciklidvännerna i Malmö´s resa till Duisburg i månadsskiftet september/oktober limmades ytterligare två nya 390l-akvarium ihop. För att göra det svårt för mig skulle dessa placeras på det nedre planet i ställningen till höger där det redan fanns två akvarium. Detta för att dessa två i motsats till de två nya inte var borrade för vattenbytessystemet. Sagt och gjort, tömde karen, lyfte upp dem en våning och sen in med de två nya. Inte gjort i en handvändning, vill jag lova! Hela proceduren tog drygt två veckor då det inte kunde göras i ett moment. Fiskarna måste omplaceras till andra akvarium och de nya karen måste få "gå in sig" innan fiskarna kunde släppas tillbaka. Dessutom behövde jag få tag i någon som kunde hjälpa mig lyfta karen på plats. Ett 390l-akvarium väger trots allt ganska mycket. Två veckor innan resan var de igång för att vara redo ta emot tyska nyförvärv :-)
Vad blev nu inhandlat i Tyskland? Ber att få återkomma till det framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0