Fiskar!



(2009-05-26)
Äntligen! Flera år sedan jag hade fiskar hemma och igår flyttades de sista in i garaget. Lite pyssel att flytta från 28 akvarium till 2 baljor och 3 akvarium, men jag tror jag fick till en lämplig fördelning som ska fungera. En del fiskar har skänkts bort för att jag inte haft möjlighet behålla dom. Följande simmar nu i garaget därhemma:

Aulonocranus dewindti Zambia
Callochromis macrops Red Eye Black Utinta
Callochromis macrops Red Ndole
Cyathopharynx foae Sibwesa
Cyathopharynx furcifer Orange Cap Isanga
Cyprichromis sp. leptosoma Jumbo Kitumba
Cyprichromis sp. leptosoma Jumbo Tricolor
Ectodus descampsi Yellow Ndole
Julidochromis ornatus Yellow
Julidochromis transcriptus Keleme
Lamprologus ocellatus Gold
Ophthalmotilapia ventralis Silver Stream Mtoto
Tropheus moorii Malasa Island
Tropheus sp. Black Pemba

Samtliga från Tanganyikasjön i Afrika osså då det svarta fåret från Central Amerika:

Herotilapia multispinosa Orange

Dessa lekte nyligen och hade frisimmande yngel för första gången två dagar innan flytten så jag hade inte hjärta göra mig av med dom.
Ber om ursäkt för den usla bilden. Det bästa som går att åstadkomma med min gamla digitalkamera. Jag hoppas inom en snar framtid kunna investera i en ordentlig digital systemkamera och därmed ha iallafall möjlighet prestera bättre bilder på mina fiskar. Firrarna på bilden är Cyathopharynx foae Sibwesa och Cyprichromis sp. leptosoma Jumbo Kitumba. Två favoriter jag inte ville placera i en plastbalja och inte kunna titta på den närmsta tiden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tja ser fint ut, hör av dig om du har yngel til salut på cypsen och foae



/ Tom

2009-07-01 @ 20:33:48
Postat av: Anonym

glömde att skriva vart du skulle höra av dig isf,



[email protected]

2009-07-01 @ 20:42:17
Postat av: Pigge

Hej Tom!

Jag har inte kommit längre i lokalen sen senaste uppdateringen. Andra projekt har högre prioritet för tillfället. Har inga som helst möjligheter ta vara på några yngel förrän till hösten vilket innebär att det inte kommer finnas några säljbara yngel förrän tidigast till våren. Några yngel av mina foae lär nog dröja längre än så och av leptosomorna ska jag spara undan en rejäl grupp till mig själv innan det blir tal om någon försäljning.

Pigge

2009-07-02 @ 10:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0