Uppkäftig hane



Det här definitivt en hane A. compressiceps Yellow Chaitika. Betydligt större än de två förmodade honorna, 11-12cm mot "honornas" 7-8cm. Om jag fått av båda könen hoppas jag på yngel i framtiden.
Sitt utseende till trots är det här en ganska snäll ciklid som inte ger sig på andra ciklider. Ja, om de inte är 1-2cm då de ses som mat för den här rovfisken. Odling i akvarium sker nästan uteslutande i en tillräckligt stor snäcka medans det i naturen sker i trånga klippskrevor.
I mitt tycke en fantastiskt snygg firre, men jag kan förstå att många är av rakt motsatt åsikt.

Hur ser det då ut i lokalen just nu? Ytterligare nyförvärv? Tysklandsresan? Ja, en uppdatering kommer inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0