Svart silikon



Förr hette det att bästa akvariesilikonen var av märket Perenator och det är det jag använt mig av hittills. Fyra tuber inhandlades på akvariemässan i Duisburg förra hösten, men tog nu slut innan sista akvariet var färdigt. Det visade sig vara omöjligt få tag i svart akvariesilikon i lilla Ystad varför jag fick vänta tills jag kunde leta runt i Malmö. Akvariepiraten hade en tub och Arken Zoo vid Svågertorp hade ytterligare en. Perenator fanns givetvis inte utan jag fick nöja mig med DL Chemicals Parasilico. Jag kan kallt konstatera att det blir inköp av fler tuber i Tyskland till hösten. Nästan halva priset mot vad jag fick ge i Sverige...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0