Takbelysning



(2009-05-19)
Takbelysningen fick jag för många år sedan och kom nu till användning. Varje armatur har två T5-rör och lyser både nedåt och uppåt vilket ger ett mycket behagligt ljus. Kommer gå över ett tidur i el-skåpet och utgöra belysning för akvarierna när jag inte är i lokalen och vill titta på mina fiskar. Då släcker jag takbelysningen och tänder upp belysningen över akvarierna. Energisnålt och miljövänligt men framförallt snällare mot min plånbok.
Snörena som hänger ned från armaturerna är strömbrytare. Dessa kommer kortas av rejält och inte användas eftersom jag kopplat in armaturerna över en strömbrytare bredvid dörren. 
En sak man ofta glömmer när man gör en kostnadskalkyl är dom små detaljerna. Upphängningen av armaturerna är en sån sak. Metallexpandrar och tillhörande krokar gick loss på en hundring. Inte någon större utgift, men det dyker upp massor av liknande små detaljer hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0